Procesverbetering

Een goed ingericht proces kan leiden tot een aanzienlijke vermindering van de werkdruk op de administratieve afdeling. Het efficiënt inrichten van diverse werkzaamheden betekent dan vaak ook dat je werknemers meer tijd over hebben voor andere zaken, of dat er wellicht minder personeel nodig is voor hetzelfde werk. Vaak gaat procesverbetering hand in hand met de digitalisering van een administratie. Dat is namelijk het perfecte moment om eens goed te kijken naar hoe de dingen nu gedaan worden, en hoe ze beter kunnen als de administratie volledig gedigitaliseerd is. Maar ook zonder digitalisering is er bijna altijd wel winst te behalen. Soms kunnen bepaalde dingen minder omslachtig aangepakt worden, of blijkt het juist sneller te gaan met een kleine extra stap in het proces.

Maar procesverbetering gaat niet alleen om efficiëntie en snelheid. Procesverbetering kan ook bijvoorbeeld het toevoegen van inkooporders zijn binnen de organisatie, wat vervolgens leidt tot een snellere en betere controle van de inkomende facturen zonder dat de werknemers daar onderling nog contact over hebben. Of überhaupt een strengere controle op de binnenkomende en uitgaande facturen en/of betalingen kan voor veel ondernemers al een fijne toevoeging aan het proces zijn. Zo hoef jij je als ondernemer namelijk minder druk te maken of al het in- en uitgaande op je bankrekening eigenlijk wel klopt.

Wij hebben inmiddels aardig wat ervaring opgedaan op het gebied van procesverbetering. Tijdens de procesverbetering zorgen we er altijd voor dat jij als ondernemer nauw betrokken bent bij het proces. Dit voorkomt dat er dingen binnen jouw organisatie veranderen die je liever anders zou zien, of dat er bepaalde dingen niet mogelijk zijn qua procesverandering door gestelde richtlijnen en of regelgeving binnen de branche waar jij actief in bent. De ondernemer weet dit altijd het beste, daarom vinden wij het belangrijk om een nauwe samenwerking te bewerkstellingen tijdens veranderingen binnen een bedrijf.

Z

GROEI

PROCESSEN

g

EFFICIËNTIE

Onze klanten:

Big Shots Group

Aantal werknemers: 30
Duur van de opdracht: 5,5 jaar doorlopende ondersteuning

Big Shots heeft er voor gekozen om het volledige financiële gedeelte van het bedrijf te outsourcen aan Administratieve Extra Handen. Naast het bijhouden van de administratie zorgen wij ook voor een up-to-date cashflow overzicht en liquiditeitsbegrotingen….

MakeMyEvent

Aantal werknemers: 10
Duur van de opdracht: 9 maanden

MakeMyEvent heeft Administratieve Extra Handen in eerste instantie ingeschakeld voor advies betreffende hun toenmalige manier van boekhouden. Eén van onze Seniors is hier mee aan de slag gegaan en heeft naast het uitbrengen van het advies, ook .​……………