Referenties

Onderstaande is een selectie uit ons portfolio van bedrijven waar wij onze uiteenlopende werkzaamheden met veel plezier hebben uitgevoerd. Bij sommigen komen wij nog steeds wekelijks met een lach binnenlopen of zijn we maandelijks vanaf ons eigen kantoor hard voor aan het werk!

Marie Stella Maris

Aantal werknemers: 50+
Duur van de opdracht: 3 maanden

Marie Stella Maris belde ons weer na 2 jaar! ‘Onze collega op de afdeling finance gaat ons verlaten, kunnen jullie ons weer tijdelijk ondersteunen?’ Ja natuurlijk komen wij jullie weer tijdelijk op locatie ondersteunen bij het verwerken van de dagelijkse administratie. Marie Stella Maris kun je in restaurants en hotels tegenkomen. M-S-M Water verkoop….water. Een deel van de opbrengst gebruiken ze om drinkwater beschikbaar te maken in derde wereld landen. M-S-M Care verkoop zeep, shampoo en andere aanverwante producten. Allemaal met heerlijke geuren en een fijne beleving. De administratie loopt gewoon door als een werknemer zijn baan opzegt en vertrekt. Het bedrijf nog bezig is met de werving van een nieuwe collega en wil natuurlijk geen grote achterstanden creëren. Administratieve Extra Handen heeft onder andere de volgende taken op zich genomen; bijhouden invoice-mailbox, facturen ter akkoord aanbieden bij de juiste medewerker, het inboeken wanneer de factuur akkoord is bevonden, account-payable (lijst met openstaande nog te betalen inkopen) lijsten opschonen en beschikbaar maken bij de financieel manager, klaarzetten van SEPA batches t.b.v. betalen inkopen, herinneringen sturen naar verlopen verkoopfacturen en telefonisch contact opnemen met debiteuren die wel erg lange verkoopfacturen open hebben staan.

Bayards Aluminium Constructies

Aantal werknemers: 100+
Duur van de opdracht: 11 maanden

Bayards is een concern wat zich gespecialiseerd heeft in aluminium. Na de overname van een aluminium buigerij in Lelystad is er een achterstand ontstaan op de financiële administratie van 2 maanden, na het onvoorziene vertrek van de enige administrateur binnen deze bedrijfslocatie. Extra Handen is hier op interim basis ingeschakeld om de achterstand weg te werken, en om de positie op te vullen tot er een geschikte vervangende vaste werknemer was gevonden. Uiteindelijk is er na een opdracht looptijd van 11 maanden op locatie besloten om de volledige financiële administratie van deze locatie onder te brengen bij het hoofdkantoor. Onze werkzaamheden tijdens deze klus waren zeer uiteenlopend. Zo heeft onze senior hier de volledige financiële administratie en gedeeltelijk projectbewaking op zich genomen, en het hoofdkantoor ondersteund bij het gereedmaken van de jaarrekening, btw-aangiftes en overige financiële vraagstukken. Een van onze seniors is hier begonnen met 3 dagen in de week om de achterstand weg te kunnen werken, en heeft na een aantal maanden stapels wegkloppen in overleg besloten om de rest van de looptijd 2 dagen in de week op locatie aanwezig te zijn.

Entrance Dynamics

Aantal werknemers: 3
Duur van de opdracht: Lopende opdracht (va 2016-06)

Entrance Dynamics is een klein bedrijf waar Administratieve Extra Handen wekelijks de administratie voor doet. Wekelijks verwerken wij in een paar uur de mailbox met inkopende facturen, koppelen wij de bank en informeren de ondernemer periodiek over de cijfers. Maandelijks verzorgen wij de omzetbelasting en ICP-aangifte. Jaarlijks zorgen wij dat de administratie opgeschoond wordt en maken deze gereed voor de jaarlijkse vennootschapsbelasting. De jaarlijkse aangifte wordt door zijn eigen accountant verzorgt.

Ondanks dat het een redelijk kleine administratie is verwerken wij wekelijks de administratie bij ons op kantoor. De mailbox is online in te zien en de boekhouding is benaderbaar via een remote-desktop (of gewoon online in te loggen). Op deze manier kunnen bijna alle ondernemers, groot en klein, helpen bij hun administratie, op locatie of bij ons op kantoor. 

Medisch Specialisten NoordWest

Aantal werknemers: 170
Duur van de opdracht: 3 maanden

Medisch Specialisten NoordWest is een VOF van +/- 170 artsen en chirurgen werkzaam bij Ziekenhuisgroep NoordWest. Daarnaast staan er voor elke arts en chirurg gemiddeld 1 assistent op de loonlijst. MSNW heeft Extra Handen ingeschakeld om te assisteren bij het gereedmaken van de administratie voor de accountantscontrole. Tijdens het gereedmaken kwamen er een aantal zaken aan het licht die in samenwerking met de financial controller van het MSNW zijn aangepakt. Zo was er behoefte aan controle op de BTW aangiftes van de afgelopen 5 jaar, zijn alle loonjournaalposten van de afgelopen 5 jaar rondgerekend en waar nodig gecorrigeerd en zijn er kosten en baten verplaatst naar de juiste grootboeken om zo een complete administratie te verzorgen die aansluit met de realiteit. Een van onze seniors heeft hier 3 maanden met veel plezier naast de financial controller aan bovenstaande taken gewerkt.

Berghroos Bloembinders

Aantal werknemers: 4
Duur van de opdracht: Lopende opdracht (va 2019-01)

Berghroos bloembinders in Purmerend is per begin 2019 klant bij ons. Maandelijks updaten wij hun boekhouding en zorgen wij dat de bank goed gekoppeld wordt met hun omzet en inkoopfacturen. Zij kwamen er achter dat het invoeren en betalen van de inkoopfacturen prima door hunzelf gedaan kon worden, echter het koppelen van de bank was voor hun een grotere puzzel. Zeker het goed verwerken van de Mollie betalingen. In enkele uren per maand is deze ondernemer nu geholpen en is het doen van de financiële administratie geen berg waar hij tegen opziet.

Digi.Bio

Aantal werknemers: 6
Duur van de opdracht: Lopende opdracht (va 2018-08)

Digi.Bio is een start-up dat bezig is om een apparaat te ontwikkelen voor laboratoria. Met dit apparaat kan zonder de tussenkomst van mensen verschillende combinaties gemaakt worden van vloeistoffen. Normaal doet een hoog opgeleid persoon deze handeling handmatig, maar een foutje is snel gemaakt. Deze start-up heeft niet zo veel met administratie, maar is natuurlijk wel verplicht om dit te voeren. Administratieve Extra Handen zorgt ervoor dat al hun financiële administratie goed geregistreerd en gedocumenteerd wordt in het online boekhoudsysteem. Elk kwartaal doen wij de omzetbelasting en bereiden het jaarwerk voor. 

UNSEEN Amsterdam

Aantal werknemers: 15
Duur van de opdracht: 7 maanden

Extra Handen is door Unseen ingeschakeld om inzicht in de huidige administraties te geven van de verschillende BV’s die onder 1 holding vallen. Zo was er onduidelijkheid over openstaande posten en was er behoefte aan een duidelijke richtlijn betreft de processen op de financiële administratie. Een van onze seniors is hier gestart op locatie voor 1 dag in de week, maar na 4 weken werd al snel duidelijk dat het meeste werk gedaan was en dat er eigenlijk alleen nog behoefte was aan ondersteuning op het medior niveau. Daarom is er in overleg besloten dat wij voorlopig op afstand de inkoopfacturen doorboeken en zorgen dat het bankboek netjes afgeletterd is.

Big Shots Group

Aantal werknemers: 30
Duur van de opdracht: 5,5 jaar doorlopende ondersteuning

Big Shots is een videoproductiebedrijf waar regelmatig bekende viral commercials de deur uit rollen. Big Shots heeft er voor gekozen om het volledige financiële gedeelte van het bedrijf te outsourcen aan Administratieve Extra Handen. Naast het bijhouden van de administratie zorgen wij ook voor een up-to-date cashflow overzicht en liquiditeitsbegrotingen. Er vindt regelmatig overleg plaats tussen management en onze administrateurs om ervoor te zorgen dat alle financiën van Big Shots op rolletjes lopen, zonder dat de leidinggevenden zich hier zorgen over hoeven te maken!
Gezien wij de gehele financiën voor onze rekening nemen is er op twee dagen een Senior administrateur op locatie aanwezig, welke op één dag nog extra ondersteund wordt door een Medior. Naast de vaste dagen waar er op locatie voor Big Shots gewerkt wordt, zijn de betrokken administrateurs 5 dagen per week beschikbaar voor vragen en spoedhandelingen.

Raising Results

Aantal werknemers: 10
Duur van de opdracht: Lopende opdracht (va 2015-11)

Raising Results is een marketingbedrijf gevestigd in Amsterdam dat charitatieve organisaties helpt met het bereiken, betrekken én behouden van hun achterban. Voor deze klant boeken onze administrateurs wekelijks alle inkopen in, zorgen dat betaaloverzichten up-to-date zijn en dat mutaties verwerkt worden, maandelijkse reportages gemaakt worden en verzorgt Simpele Loonstrook de salarisadministratie van de medewerkers bij Raising Results.

We Explain BV

Aantal werknemers: 4
 Duur van de opdracht: 2,5 jaar doorlopende ondersteuning

We Explain, de naam zegt het al. Als een klant iets duidelijk wil maken leggen deze jongens het uit, door middel van animaties. Vele bedrijven schakelen de hulp in van deze creatievelingen. Niet alleen voor reclamespotjes, maar ook bijvoorbeeld voor interne bedrijfsvideo`s. Bij WeExplain verzorgen wij de volledige financiën. Dit betekent dat wij wekelijks de administratie bijwerken en ook de hele werkweek bereikbaar zijn voor vragen.

A Million Faces

Aantal werknemers: 10
Duur van de opdracht: Lopende opdracht

Een bekende naam binnen de showbizz; A Million Faces is een casting agency wat voor veel (opkomende) televisiesterren alle zaken regelt, of zorgt dat de zaken voor een show op orde zijn. A Million Faces is de afgelopen 10 jaar veel gegroeid en hebben hun eigen accountant. Toch vinden ze het fijn om zo nu en dan een second opinion op de gang van zaken te ontvangen, een frisse blik op de boekhouding. Daarom komt een van onze Seniors hier een paar keer per jaar over de vloer, meestal elk kwartaal, om samen de boekhouding door te nemen, vraagstukken te beantwoorden en de gehele financiële gang van zaken eens kritisch te bekijken.

Top Selections

Aantal werknemers: 50
Duur van de opdracht: 10 maanden

Top Selections is een online marketeer / advertising bedrijf die onze hulp hebben ingeschakeld bij het inzichtelijk krijgen van een flinke achterstand in de administratie. Bij aanvang van de opdracht zijn wij hier 1 dag per week op locatie gestart met 1 senior en 1 medior administrateur, omdat het ons al snel duidelijk was na de kennismaking dat er aardig wat werk te verzetten was. In voorgaande jaren waren nog een hoop vraagposten op te lossen en was het onduidelijk hoe veel debiteuren / crediteuren er nog openstonden. Uiteindelijk zijn wij als Extra Handen met 2 man sterk ongeveer een half jaar 1 dag per week op locatie aan het werk geweest, waarna de medior nog 4 maanden alleen op locatie heeft gewerkt, voor 2 dagen per week.

MakeMyEvent

Aantal werknemers: 10
Duur van de opdracht: 9 maanden

MakeMyEvent levert een breed scala aan medewerkers voor evenementen, van hosts tot horecamedewerkers en promotiemedewerkers tot modellen. MakeMyEvent heeft Administratieve Extra Handen in eerste instantie ingeschakeld voor advies betreffende hun toenmalige manier van boekhouden. Eén van onze Seniors is hier mee aan de slag gegaan en heeft naast het uitbrengen van het advies, ook actief meegewerkt aan het in de praktijk brengen van het advies. Daarnaast heeft eén van onze Mediors voor een korte periode 2 dagen in de week met veel plezier hun dagelijkse administratie verwerkt.

Performance Solutions

Aantal werknemers: 50
Duur van de opdracht: 7 maanden

Performance Solutions is een wereldwijd gevestigde consultant op het gebied van business experience. Wij zijn benaderd om ervoor te zorgen dat de administratie van een buitenlandse werkmaatschappij in Nederland gedaan kon worden. Ook bleek er een kleine achterstand van de Nederlandse administratie te zijn, welke wij met plezier hebben ingehaald en vervolgens up-to-date hebben gehouden. Tijdens het wegwerken en up-to-date houden van de administratie hebben wij meteen de archivering van al het papierwerk verzorgd. 

Orange Apples

Aantal werknemers: 6
Duur van de opdracht: 6 maanden

Via Orange Apples is een van onze administrateurs aan het werk geweest bij een Japans transportbedrijf wat gevestigd is op het bedrijventerrein van luchthaven Schiphol. Een van onze administrateurs is hier voor 6 maanden 2 maal per week op locatie ingezet. Zijn werkzaamheden bestonden voornamelijk uit het inboeken van vrachtboekingen en het archiveren hiervan. Hierdoor ontstond er geen achterstand tijdens het zoeken van een nieuwe collega.

PitchCarePro

Aantal werknemers: 3
Duur van de opdracht: 2,5 maand

PitchCarePro verzorgt de aanleg, renovatie of onderhoud van grasmatten en sportvelden voor stadions en sportclubs. PitchCarePro heeft ons benaderd nadat er een administratieve achterstand was ontstaan. Eén van onze administrateurs is hier mee aan de slag gegaan en heeft deze volledig weggewerkt. Na het wegwerken van de administratieve achterstand is de administratie bij PitchCarePro intern weer opgepakt. Nu controleren wij ieder kwartaal het ingevoerde werk en vervolgens dienen wij de omzetbelasting aangifte in. Tevens sluiten wij het jaar financieel af en verzorgen wij de inkomstenbelasting en jaarstukken.